Wymiana napinacza przerzutki tylnej Shimano Shadow+
Wiele osób używa przerzutek ze "sprzęgłem" czyli dodatkowym naciągiem. Nie będę tłumaczył co to bo pewnie większość już to ma lub za chwilę będzie miała. Niestety jak to ze wszystkim co ma duże naprężenia i jest niewielkich rozmiarów to szybko się zużywa i tak jest ze sprzęgłem, blaszka, którą nazwałem "opornikiem" z czasem pęka.
Po dwóch sezonach, dość suchych napinacz się zużył i trzeba go wymienić. Jeżeli toniesz w błocie, warto zadbać i smarować łożysko napinacza w trakcie sezonu. Tu był jeszcze fabryczny smar.
Rzecz o tyle błaha i prosta, że zajmie "minutkę" o ile nic nie zgubimy :)
1. zdjąć pokrywę mechanizmu, jest przykręcona 3 śrubkami (2mm imbus / allen key)
2. wyciągnąć mechanizm, składa się z dwóch elementów nałożonych na osobne trzpienie
3. wyczyścić wnętrze, jeżeli się okazało że zasyfione, sprawdzić i wyczyścić uszczelkę
4. złożyć nowe dwa elementy na trzpienie, najwygodniej wydaje się nasunąć do połowy i zakleszczyć razem.
5. wsunąć do końca, sprawdzić czy dźwignia naciąga, ponieważ można zamontować opornik odwrotnie i nie będzie zwiększał napięcia (na oporniku jest śruba którą możemy regulować siłę napięcia sprzęgła)
6. założyć uszczelkę i skręcić.
Wiele osób używa przerzutek ze "sprzęgłem" czyli dodatkowym naciągiem. Nie będę tłumaczył co to bo pewnie większość już to ma lub za chwilę będzie miała. Niestety jak to ze wszystkim co ma duże naprężenia i jest niewielkich rozmiarów to szybko się zużywa i tak jest ze sprzęgłem, blaszka, którą nazwałem "opornikiem" z czasem pęka.
Po dwóch sezonach, dość suchych napinacz się zużył i trzeba go wymienić. Jeżeli toniesz w błocie, warto zadbać i smarować łożysko napinacza w trakcie sezonu. Tu był jeszcze fabryczny smar.
Rzecz o tyle błaha i prosta, że zajmie "minutkę" o ile nic nie zgubimy :)
1. zdjąć pokrywę mechanizmu, jest przykręcona 3 śrubkami (2mm imbus / allen key)
2. wyciągnąć mechanizm, składa się z dwóch elementów nałożonych na osobne trzpienie
3. wyczyścić wnętrze, jeżeli się okazało że zasyfione, sprawdzić i wyczyścić uszczelkę
4. złożyć nowe dwa elementy na trzpienie, najwygodniej wydaje się nasunąć do połowy i zakleszczyć razem.
5. wsunąć do końca, sprawdzić czy dźwignia naciąga, ponieważ można zamontować opornik odwrotnie i nie będzie zwiększał napięcia (na oporniku jest śruba którą możemy regulować siłę napięcia sprzęgła)
6. założyć uszczelkę i skręcić.