MTB Cross Maraton Nowiny 2012

To mój trzeci maraton w Nowinach. Dwa lata temu wręcz zakochałam się w tym miejscu i trasie. Była nieco inna, ale charakterystyka terenu jak najbardziej została i cały czas zachwyca.  Jeden z najlepszych tras Mtb Cross Maraton. Idealna, same plusy!!!
Jedziemy z rana, z okolic Warszawy to około 2,5 h jazdy i mamy super teren do jazdy iście górskiej. Bez noclegu, zbędnych kosztów, umęczenia w podróży i całej ten nie koniecznie fajnej otoczki. Ładujemy samochodzik, bikersów i jedziemy. Wspominamy, bo nie da się niestety zapomnieć przygodę z limitem czasowym jaki miał miejsce rok temu. Każdy pamięta i czuje niedosyt. Tym razem nie ma takich pomysłów, Puchar Polski odbywa się na terenach wręcz z minusowymi przewyższeniami aby tylko technika nie była brana pod uwagę. Po paru latach obserwacji wiemy już, iż Puchar to zawody łatwe byle szybkie. Technika jest nie ważna, chyba ze siedzenia na kole. Dla każdego coś miłego.

My wybraliśmy, jak zawsze, maraton górski, który jak najbardziej górski i techniczny, mało tego, bardzo wymagający i wytrzymałościowy. Mówię o trasie master.
Około 78 km i 2 000 przewyższeń pokonanych w 6 h. Miało być 5h, ale jak widać nie doceniłam Maziego i trasy, J. Można się było ujechać. Ostre, choć nie za długie, podjazdy dawały w kość, zjazdy także z trzema !!! miały przed czym ostrzegać. Nie można się było zanudzić, oj nie. Do samego końca organizatorzy zadbali o to, aby zapamiętać maraton i poczuć  ze się jechało.
Po 5 h umarłam, głównie głowa odmówiła posłuszeństwa. Lekka załamka ze miałam już skończyć i odechciało mi się jeść , pić oraz kręcić. Rosło wkurzenie i załamanie. I musiałam za to zapłacić. Dopadł mnie głód i zniechęcenie. Więcej się nie dam, ale z drugiej strony, wiece w tym sezonie takiego maratonu na Lidze nie będzie, a szkoda. Bo jak już się ścigać na górskich to takich, które się pamięta na długo, jak nie na zawsze.
To moje założenie.


p.s. dziewczyny na drugim bufecie były super!!! Takiej obsługi i pomocy to nigdy nie miałam. Szybko, sprawnie i pomocnie. Bomba

Pzdr
iza