Przygotowanie
Potrzeba lekkiego i wytrzymałego koła zmusiła do zastanowienie się co i jak. Koło niby dla dziewczyny niby nie powinno być jakieś hiper wytrzymałe, ale "na zwykłej trasie" w Zabierzowie Iza zrobiła ósemkę ze swojego koła. Wcześniej piasta DT370 złapała jakieś dziwne luzy. Koło ma być żywotne, rzadko i łatwo naprawialne.
Na papierze wygląda, że powinniśmy uzyskać za cząstkową cenę topowych modeli wielkich producentów wagę do nich podobną czyli do XTRów, SLRów i innych bajerów. Koło nie będzie również odbiegać jakością, a nawet przewyższać łatwością obsługi, dostępnością części zamiennych. Wybór padł na obręcz VOMAX, bo ZTRy byłyby takie szablonowe, natomiast SPANK to producent specjalizujący się w agresywnych odmianach kolarstwa, liczymy na odpowiednią wytrzymałość. Piasta to coś sprawdzonego, taniego i najważniejsze łatwego w serwisie, łożyska standardowego rozmiaru. Szprychy i nyple koniecznie czarne alu, więc DT REVO.
szacowana waga 750-780g
(przednie byłoby lżejsze około 140g)
obręcz SPANK VOMAX 23AL (czarna) strona producenta
Waga katalogowa: 335-350g
Podobno bardzo wytrzymała obręcz według Pinkbike
piasta NOVATEC NT-D712 (czarna) strona producenta
Waga katalogwa: 268g
szprychy DT Revolution 2.0/1.5 (czarne)
nyple DT alu (czarne)
Waga łączna około: 150g
Potrzeba lekkiego i wytrzymałego koła zmusiła do zastanowienie się co i jak. Koło niby dla dziewczyny niby nie powinno być jakieś hiper wytrzymałe, ale "na zwykłej trasie" w Zabierzowie Iza zrobiła ósemkę ze swojego koła. Wcześniej piasta DT370 złapała jakieś dziwne luzy. Koło ma być żywotne, rzadko i łatwo naprawialne.
Na papierze wygląda, że powinniśmy uzyskać za cząstkową cenę topowych modeli wielkich producentów wagę do nich podobną czyli do XTRów, SLRów i innych bajerów. Koło nie będzie również odbiegać jakością, a nawet przewyższać łatwością obsługi, dostępnością części zamiennych. Wybór padł na obręcz VOMAX, bo ZTRy byłyby takie szablonowe, natomiast SPANK to producent specjalizujący się w agresywnych odmianach kolarstwa, liczymy na odpowiednią wytrzymałość. Piasta to coś sprawdzonego, taniego i najważniejsze łatwego w serwisie, łożyska standardowego rozmiaru. Szprychy i nyple koniecznie czarne alu, więc DT REVO.
szacowana waga 750-780g
(przednie byłoby lżejsze około 140g)
obręcz SPANK VOMAX 23AL (czarna) strona producenta
Waga katalogowa: 335-350g
Podobno bardzo wytrzymała obręcz według Pinkbike
piasta NOVATEC NT-D712 (czarna) strona producenta
Waga katalogwa: 268g
szprychy DT Revolution 2.0/1.5 (czarne)
nyple DT alu (czarne)
Waga łączna około: 150g